Vintern fortsätter

   

Vintern verkar ha kommit för att stanna

I alla fall så verkar minusgraderna vägra släppa greppet om våra vinterdagar.
Imorse kändes det i och för sig som det första mildvädret gav sig till känna och som nån klok människa sa på radion igårkväll när jag åkte hem: 
Har det varit 22 grader kallt i flera dagar, så är -7 inte kallt längre ;)
Och i Norrfallet kl. 05.25 imorse var det bara -2.8, så det kändes som om man snart kan krama
snöbollar igen.

Å andra sidan är jag inte helt säker på att jag vill att all den gnistrande frosten ska försvinna på träden eller det vita snötäcket som ligger så vackert över ängarna. Det är ju som att färdas i ett julkortsmotiv hela tiden... och detta sett mot utsikten av skitiga vägar, grått överallt och våt modd så föredrar jag nog, om så inte 22 minusgrader, så i alla fall -7.
Det går ju att klä sig mot det.

Helgdagarna är nu verkligen över och alla tomtar och stakar och julgransglitter är bortplockade. Fick till och med lite julplundringsgodis den här gången. Det har jag inte fått på de senaste 25 åren tror jag. ;) Plantagen fick också bidra med lite nytt i blomsterväg, för att fylla upp tomrummet efter adventsljusstakarna och julgranen.
Ett stort tack till Annika och P-O för presentkortet på nämnda affär! :)

Sen när man som bäst slagit sig till ro efter allt avjulande och i tron om att man ska få dricka en kopp kaffe... Det är då man upptäcker den...
Julkulan som envist hängt sig kvar i kökslampan!! ;)



Den kulan ska få ett nytt hem i famnen hos tomtemor i väntan på nästa jul. :)
Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Håller absolut med dig, hellre frost o kyla i lagom mängd än slask o skitig snö. Och visst har det sin tjusning att få ta bort ljulen också, köpa sig tulpaner i stora fång och glädjas åt att dagarna ju är märkbart ljusare nu. Ska jag vara missnöjd med någonting så är det väl isf att jag inte kommer åt blåbärsriset ännu ;) men det känns ändå som ett världsligt problem, fanns fina kvistar till tulpanbuketten i blomaffären också.

2010-01-15 @ 16:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0