Dillchips och ägg

   

Likheter och olikheter

Jag har varit ute och rest lite igen -till krokarna kring Norrköping ;)
Tycker att det är en ganska trivsam sysselsättning nuförtiden ;) Det enda som var den här gången var väl att jag... av någon högst obegriplig anledning... hade jag lagt mig i tillvaron på jobbet så till den milda grad att jag inte kunde säga nej till ett kvällspass på avdelningen just den här fredagen den 17 november... Det var sannolikt bra för mina nyaste kollegor som förhopp-ningsvis fick en bra dag i Västerås tack vare det, men jag lovar att jag inte ska göra om det ;)
För det innebar att Norrköping inte kunde anländas förrän klockan har passerat midnatt och det känns sannerligen som slöseri med kvalitetsträffstid... :D

Fast i det här fallet var det kanske trots allt en mening med det -för i samma ögonblick som min lilla röda Polo svängde upp på gården insåg jag... att huset var helt nersläckt och istället lyste "en miljon" värmeljus!! Romantik i den högre skolan!! ;)
Nåja, det kändes som en miljon ljus i alla fall och jag garanterar att man i det läget glömmer att Katrineholm inte är förenligt med ordet bilkörar-vänlighet och att Flen känns som ett en mil långt samhälle och att man måste stanna i en rondell i Norrköping och fundera lite om man verkligen har koll på vädersträcken -vilket jag hade bara jag fick köra ett varv extra medan jag noga övervägde åt vilket håll vindarna bar...
Äsch... Strunt i vindarna... kör bara E4:an ett tag till så ordnar det sig...
För jag lovar att en miljon värmeljus,  Anders, ett glas vin och en kökssoffa är allt man behöver för att vara lyckligast i världen sen ;)

Helgen har sedan fortsatt i romantikens tecken. Det är en spännande resa att lära känna en annan människa! Och det är fantastiskt roligt att komma underfund om likheter och olikheter, när "grundinställningen" till livet tillhör kategorin likheter ;) Vi har hittills bara hittat en olikhet... ja om man nu bortser från de naturliga olikheterna i att vi pratar om en man och en kvinna ;)
En av oss gillar lättsaltade chips bäst och en av oss uppskattar dillchipsen mer... :D
Känns ju inte riktigt som någon av de livsavgörande frågorna direkt, så det kan nog lösa sig med det där... bara en plan B upprättas ;) Vem vet -det kanske inte är krångligare än att vi får gynna chipstillverkarna genom att införskaffa två påsar. Som alternativ till detta så fick jag tipset av mina arbetskamrater att köpa lättsaltade chips och en dilldip till det...
Men det förslaget måste jag nog verifiera först -för den idén hade jag nog inte köpt om jag hade varit dillchipsförespråkaren... :D

Hur som helst så finns det konstant något så gott som dygnsfärska ägg i det larsanderska kylskåpet. Och lättsaltade dygnsfärska ägg är helt enkelt ett oslagbart inslag på frukostbordet, även om vissa envisas med att peta dit Svennes kaviar på dom...
När det finns finkornigt bordssalt??!!

Om man nu inte vill äta alla ägg man hittar, vid ett och samma tillfälle... så kan man också plocka med sig de kylskåpskalla äggen ut i naturen och avbilda dem på ett sätt som nog inte naturen hade tänkt... Men se då till att ha ett högst förstående sällskap med på fotosessionen...
-annars kan det påhittet vara förenat med idiotförklaring om man har otur ;)
Jag är inte säker på att idén inte idiotförklarades men jag fick hållas tack vare att jag såg så tillfreds ut med tilltaget... och det sades med en sån värme att jag inte forskade mer i det. ;)
Nåväl... som sagt... vill man så går det ju bra att koka dem i sju minuter och därefter ombesörja proteinintaget för dagen också ;)


                                  Kram Annicka
   

Kommentarer
Postat av: Neta

Ååååhhh, bruna fanns det också......:D fast jag undrar vad han egentligen tyckte om att du släpade ut ägg i skogen för att ta bilder på dom......

2008-10-26 @ 00:20:29
Postat av: Annicka

Neta: Han var med i skogen och bar på ett par av dom...

Dessutom log han hela tiden -så jag valde att inte forska mer i den frågan som sagt ;)

2008-10-26 @ 07:54:38
Postat av: Maria

Hahahahaha....trots att vi har manga olikheter sa ar konstiga ting att fotografera i naturen ett gemensamt intresse!! Overhuvudtaget ar val foto ett gemensamt intresse :)



Och visst ar det skont nar ens nara inte domer ut en totalt :)



Ha det fint!!

2008-10-26 @ 19:58:37
Postat av: Christer

Jag skiter blankt i äggen. Jag tycker bara att det är SÅ underbart att läsa om att du har det SÅ underbart. Fortsätt med det.

Ha det så bra.

Kram

2008-11-08 @ 00:41:57
Postat av: Annicka

Christer: Tack så mycket!

Men Christer... -skita i äggen?? (det har hönsen redan klarat av för övrigt ;-)) Dagsfärska ägg är ju lika mycket vardagslyx som att kunna ställa brödrosten på köksbänken, vilket jag har läst mig till att vissa kan numera ;)

Kram

2008-11-08 @ 18:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0