Anna och fotbollsbikinin

                    

När landsortsbor bevistar större städer...
...är det inte säkert att det blir som dom har tänkt sig.

Jag och min kompis Anna bestämde i ett flygande huj igår... att eftersom vi båda fortfarande har semester, så skulle vi umgås en dag i den Kungliga Hufvudstaden idag. 
Ett mycket trevligt påhitt!
Och lika flygande som "hujet" var igår, var planerna högflygande idag -om vad dagen i den Kungliga Hufvudstaden skulle innehålla.
Vi skulle vara kulturella, kolla "Mamma Mia" på bio, gå på museum (Historiska) och göra ett besök på Cosmonova och... 

Det blev inte riktigt så... skulle man kunna säga...

Det första vi gjorde, var att knalla in på Hemtex och fixa oss en varsin påse... jodå...
...en varsin tung påse!!... som vi sedan släpade på hela resten dagen... 
Å då menar jag verkligen släpade... ni vet sådär så att armarna får små röda ränder efter handtagen på plastkassen... Ganska missprydande för både arm och själ, skulle jag vilja påstå! ;)

Det är i det läget inte alls svårt att undra om ränderna nånsin ska försvinna... eller om armen alls går att sträcka ut över huvud taget längre -när man väl släpper ner påsen.
Högintelligent start på dagen på något vis?!
Att det sen skulle ligga någon sorts "tantvarning" i detta beteende har vi dock förnekat duktigt resten av dagen... Å med tanke på införskaffade grod-örngott i bästa prinsesseanda, så kan jag säga att: -det fanns inte det minsta tantvarning över dom ;)

Den här hittade vi... men vi köpte den inte... ;)
Det skulle vara oerhört intressant att få titta in i huvudet på den person som uppfann den här kreationen -och se hur det ser ut...

 
Fotbollsminibikini med gräsmattsgröna revärer??... Hur tänkte han där??
(Anna och jag är helt överens om att det måste ha varit en "han")

1) Det ryms inte precis några fotbollar i dom där trekanterna kan jag upplysa.
Och det i sig spelar i och för sig ingen roll, eftersom det inte innehas några fotbollar ändå!!
Men det kunde ju ha varit trevligt om tygstyckena åtminstone hade täckt luftventilerna :D
2) Gräsmattsgröna revärer?? Jag vet inte ja' -tveksamt...

Men för Mac's skull var jag ändå tvungen att ta en bild på den... Han har försökt i över ett år nu att få mig att förstå charmen med "sporten fotboll"??...
Jisses -att inte killen ger upp... Det är liksom ett sorts Mission Impossible -tro mig!!

Nu för ett tag sedan -så pratades det väldigt mycket omkring mig om matcher, spelare, resultat, olika nationaliteter, blunders och lycka... och någon gång om sänder fick jag frågan om vad jag tyckte om nån lagd straff eller så...
-Hur ska jag veta det?? Är det fotbolls-EM??
Ville bara att ni skulle förstå på vilken nivå mitt fotbollsintresse ligger! ;)

Som sagt -att inte killen ger upp... Det är verkligen ett Mission Impossible!! ;)
Bara att försöka få mig övertygad om att det finns sex hörnflaggor??
Inte för att jag är nåt snille i matte... men jag kan så pass mycket geometri att jag vet att det bara finns fyra hörn på en fyrkant!! Och eftersom jag trots allt haft en karriär som fotbollsspelare (en hel sommar vid nio års ålder) så vet jag att en fotbollsplan är fyrkantig!!
Med eller utan gräs!! Grus gör ondare att ramla på bara!!

Däremot är jag mäkta stolt över min nya:


 "Systers piller- och plåsterlåda"...-för den shoppade jag faktiskt... ;)

Så med facit i handen:
-Det blev en oerhört trevlig dag, även om den inte blev som den var tänkt.
-Vi åt väldigt mycket mat... god mat av asiatiskt ursprung.
-Bar en förfärligt tung kasse från Hemtex -alldeles för länge.
-Missade Cosmonova helt... men va i hela fridens tid -dom ska väl inte riva stället imorgon?!
-Har inte hört en låt ur Mamma Mia -nåja, den kommer väl på DVD så småningom 
 om inte annat.

Kram Annicka


Kommentarer
Postat av: jappe

Tror syssis passat i den på dagen i solen på DbD dagen ja

Har då helt klatr vem som ALLA (killar) kände efter den dagen iaf ;-)

Kram

2008-08-07 @ 01:23:43
Postat av: Annicka

Jappe: Nu ska vi vara lite rädd om gästerna... Tänk på att de ska äta mat också!! ;)

2008-08-07 @ 01:27:44
Postat av: jappe

Tänkte just på de Tänk va de skulle dra folk ;-)

Får väl fylla sjuklådan med proviant

Föresten En Mann som gjort den oxå????

Eller är de Sjukvårdens nya klädse på sommaren ;-)

2008-08-07 @ 01:30:04
Postat av: Annicka

Jappe: I sjuklådan ska det bara finnas "dagen-efter-hjälp"... om man säger ;)

Men jag ska ta upp det där med klädseln med sjukhusdirektör'n vid tillfälle... :D

2008-08-07 @ 01:33:32
Postat av: jappe

Ja de finns ju piller för dagen efter För olika saker;-)

2008-08-07 @ 01:36:09
Postat av: Annicka

Jappe: Det finns gränser även för en öron-näsa-hals-systers "dagen-efter-låda"... :D

2008-08-07 @ 01:38:05
Postat av: Neta

nickar brukar också drabbas av påssjuka ;)

2008-08-07 @ 17:34:44
Postat av: jappe

jappe är tacksam för upplysning villka avd som bär den klädseln som är på Sjuklådan !!

Så man söker till Rätt avd ;-)

2008-08-07 @ 18:16:55
Postat av: Annicka

Neta: Jag trodde att jag var vaccinerad mot påssjuka... men jag känner tydligt idag att jag nog inte kan vara det ;)



Jappe: Det går tyvärr inte... Tystnadsplikten du vet ;)

2008-08-07 @ 23:47:40
Postat av: Mac

Idag är det ju mycket som räknas som kultur så varför skulle inte Hemtex vara kult? Och.... Se där se där. Där kommer det första fotbollsrelaterade blogginlägget. Och jag personligen anser mig vara ganska oskyldig till det. Annars såg fotbollsdressen trevlig ut :-) Sen undrar jag, och nu citerar jag syssis "eftersom jag trots allt haft en karriär som fotbollsspelare (en hel sommar vid nio års ålder". vad hände sen? Vart gick det snett? S Håller med Jappe att dressen varit trevlig på festen.

2008-08-08 @ 01:20:36
Postat av: Annicka

Mac: Jo, just blogginlägget är du nog oskyldig till (kommer jag tydligt ihåg att det var jag som skrev ;)) Men mina kunskaper om hörnflaggor får du nog ta på dig... :D

Vad det gäller min fotbollskarriär kan jag nog bara säga: att jag hade något som saknades för att bli en riktigt bra spelare... typ "vilja" eller nåt... Jag avskydde träningen... varje vecka :D

Och vad det gäller dressen då... så är mitt bästa tips att du och Jappe gör en egen shoppingresa (skippa Hemtex -man får bara ont i armen) till Stockholm... och helt enkelt köper varsin... Dom finns på Åhléns, plan 4 (det fanns många kvar)

Å gör ni det... så lovar jag att "den bilden" är den första som hamnar i denna blogg -efter festen... :D

2008-08-08 @ 09:28:37
Postat av: Hanne

Hepskockoo..Tanta här som kikade in en snabbis..skall kika in igen senare...ut och "lufta" mig nu..bort med dåliga "visioner" ..du vet vad ja syftade på...kraaaaam den öömmaLPsst...mycket läsbart här..mums..L man kan ju inte kalla det här för nån kommentar...men skriver ändå.L

2008-08-25 @ 17:51:09
Postat av: Annicka

Hanne: Hepskockoo på dig själv ;)Kul att du tittade in!!

Ja, dåliga visioner ska man inte spara på, så det var väl ett klokt beslut att lufta bort dem en stund ;)

Kram tillbaka!!

2008-08-26 @ 14:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0