Försmak på julen

   

Lite är det tack vare snälla arbetskamrater och gulliga föräldrar

Men i år hanns nästan allt med -som var tänkt att hinnas med:
Diskbänken skiner o golven är torkade, julklapparna är inslagna o julkorten skickade, skinkan är griljerad och tomtegröten är klar. Och julgodiset... har mamma gjort ;-)
Mamma fixade inte att jag prioriterat bort knäckkokning i år... och jag kan bara säga:
-jag är väldigt glad över att min mamma inte fixade att jag gjorde den bortprioriteringen :D
Knäck är det bästa som finns -näst rabarberkräm! Tack Mamma! :-)

 

Men som synes gillar tomten uppenbarligen också julgodis, så jag stoppade raskt ner godsakerna i små räk- och kräftstjärtsburkar (av sånt som inte redan var förpackat på just det viset ;-))
och in med det i kylskåpet.  Tänkte: -innan den lille gynnaren hinner försvinna under natten med allt mitt guld... eehm... godis...

Som ett P.s måste tilläggas att Markus Redman (även kallad Mac) förtjänar en extra julkram! Han lovade att tänka på mig, som ska jobba detta års julaftonskväll...
Och det gjorde han, genom att se till att jag fick lite julmat med mig till jobbet åtminstone!
Tack Mac!! ;-)


Denna, för mikrovågsugnen avsedda, matlåda  har fått kort sagt både ris och ros!
Jag har sett allt mellan grisfett och skummjölk till aptitdödare och glutamatförgiftning.

Men som kontrast till detta finns att läsa:
"Iögonfallande och genialisk. Findus förtjänar uppmärksamheten för modet att marknadsföra detta halvfabrikat i detta julmustkonservatismens heliga land."
Julmustkonservatism -jag gillade den formuleringen ;-)


Hoppas alla sover gott nu!!
Det är nämligen bara 12 ½ timme kvar till:

 och hans Vänner!!
                               Kram Annicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0