Det är som ett lotteri

     

Men hur krångligt ska det vara under tiden??

Om man håller 24 miljonlotterilotter i sin hand -så infinner sig trots allt ett visst hopp om att någon av de 24 skulle innehålla någon sorts vinst.  Så även för mig!
Alltså -fram med enkronan och börja skrapa... bara...

Ett ganska angenämt besvär... ända tills man kommer på att det faktiskt ÄR 24 lotter man har i handen... och varje lott betyder minst 9 smårutor att skrapa...
Det blir 216 stycken det!! 
Å då har jag ändå inte räknat med de två rutor där man kan vinna en resa eller en bil...
Vilket alltså skulle utgöra 48 rutor till...

Då kommer funderingen: Går det fortare om jag tar en femkrona??
Kommer dock fram till att det förmodligen inte blir färre skraprutor för det... och fortsätter mitt projekt med Carl XVI-pengen.

Efter 68 rutor och en 40-kronorsvinst, är jag trött i tummen och börjar fundera över om det inte finns något smidigare sätt att göra detta på??

Ser mig om på lotten och upptäcker till min stora glädje en liten ruta som det står
internet-kod på... Man kan alltså registrera lotten på Miljonlotteriets hemsida och få veta om lotten innehåller någon vinst...
Och har man inte någon särskild böjelse för att skrapa just miljonlotter, så ligger den stora vinsten i det att man plötsligt bara behöver skrapa 24 rutor :) 
Dessutom slipper man skrapfnaset från 216...

Sagt å gjort... Logga in på "Min sida" på lotteriets hemsida...
...eehhm... ja just det ja... inloggning??  *tänker och funderar*...
Har jag någonsin loggat in på den sidan någon gång??... och vart i minnet har jag i så fall lagt inloggningskoden??

Jag, som så många andra, har ett helt gäng användarnamn och lösenord...
I mitt minne fanns dock inget fack för just denna... Så jag provar ett par av "dom där vanligaste" jag har och byter med...  Men nehepp... Inte det....

Nu förhåller det sig ju så, att detta fenomen har drabbat IT-supportrar  i massor vid det här laget... så många sidor har ju en sån där fiffig "glömt-lösenords-ruta" ;)
Aah... phu... så även Miljonlotteriet... Klickar där och förväntar mig ett kvickt mail tillbaka, med mina inloggningsuppgifter. Funkade kanon! :D 

Fast det är då jag inser att jag faktiskt INTE har varit inne på "min lotterisida" någongång...
För lösenordet ser ut som något sånt här: DFZ4U71pK...
Och Det mina vänner, kan jag säga... Att just DEN varianten hade jag inte kommit på själv... inte och trott att jag någonsin skulle komma ihåg den i alla fall...

Nåja, alla hemsidor med "glömt-lösenord-ruta" har ju också en "ändra-lösenord-ruta"...
Och det blev ett raskt klick på den och lika raskt ett nytt lösenord :)
Tänkte först trotsa Murphey's lag genom att välja ordet "nitlott"... men avstod sedan till förmån för något med lite mer positiv klang.
Och med ett splitternytt lösenord går jag vidare i den där processen som jag började med för någon halvtimme sen... lotterna och den eventuella storvinsten... ;)

Så... till registrera lott!!
Och nu kommer det som gör att jag undrar om jag verkligen gjorde någon tidsvinst på detta med att skippa skrapandet med enkronan?? Varje lott har nämligen 12 siffror i sin internet-kod!!
Vilket blir 288 siffror att knappa in, innan lotten valideras och man får veta om huruvida lotten innebär ekonomiskt oberoende eller inte...

Ja, vad säger man... Det är sannerligen som ett lotteri om man alls kommer i mål...
Fast jag undrar ändå: Hur krångligt ska det behöva vara innan man kommer dit ;)

Hur det gick med mitt eventuella ekonomiska oberoende??
Ja alltså... jag tror nog att jag ska jobba kvar som sjuksköterska ett tag till...
Men för all del... 520 kronor ändå... täcker väl hälften av kostnaden av lotterna i alla fall ;)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: jappe

Då räcker ju vinstpengarna till årsförbrukningen av Bensin till den Lilla röda ju

2008-07-30 @ 23:29:44
Postat av: Annicka

Jappe: Kan man ju tycka, men du vet med dagens bensinprier... ;)

2008-07-31 @ 11:46:31
Postat av: Christine

Men lilla Ysiss varför köpte du 24 st lotter för? :P

2008-07-31 @ 12:53:25
URL: http://chrisens.blogg.se/
Postat av: jappe

men en Motordriven ryggsäck drar väl inte mycket ???

2008-07-31 @ 12:54:42
Postat av: Annicka

Christine: eehm... ja... alltså... Dom hade liksom bara blivit liggandes... ;)



Jappe: Glöm inte att den ryggsäcken väger ton... även om den inte har dragkrok ;)

2008-08-01 @ 07:49:04
Postat av: El Maco

Skrapa med en stekspade så går det garanterat fortare :-)

2008-08-02 @ 01:15:38
URL: http://www.markuz.se
Postat av: Annicka

Mac: Av alla dina ljusa idéer, så var väl detta... en av de bättre ;)

Stekspade får det bli!! :D

2008-08-02 @ 01:21:14
Postat av: Neta

Man kan skrapa lotter på datorn....

2008-08-04 @ 22:23:22
Postat av: Annicka

Neta: Det var ju det jag gjorde -när jag väl hade kommit förbi inloggningskoden... du vet den där DFZ4U71pK-grejen... ;)

2008-08-05 @ 09:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0