Tandkräm och sadelskydd

 Idag fick jag en ganska spännande fråga! 
                                           -Borde tandkräm löddra mer??
                                                             Jaa du??

För den som aldrig har fått en sån fråga kan jag säga... -man blir rätt häpen!!
Det är inte precis varje dag man går omkring och funderar över just den saken...

Men ja alltså... frågar man mig, så är det mitt grava allvar att jag tycker dagens tand- kräm löddrar  ganska lagom... Ja nu alltså... när jag har funderat över det...
Det är ju bara efter en dag med konstant intag av lördagsgodis, som det månne inte löddrar fullt så mycket på slutet... Men det gör ju inte YES diskmedel heller -efter åtta såskastruller och en stekpanna... så det tar jag inte som något onaturligt.

Helt glasklart är däremot att det numera krävs en viss förmåga att ta rationella beslut, för att kunna välja i den djungel av tandrengöringsmedel som marknaden erbjuder.
Det är vitgörande tandkräm och tandkräm med fluor och aquafresh... eller tandkräm mot ilningar, plack och bruna fläckar... soft, power och tandkräm med små microgranuler i...
Vilket ord förresten... microgranuler??
Varför dessa märkliga sandpappersinspirerade småkulor i en tandkräm??
Fast de har ett plus dock...-det känns lite roligt när man trycker upp dem i gommen med tungan... det knastrar liksom ;)

Efter att ha kommit ur samtalssituationen med denna ändå ganska udda frågeställning... så kommer jag, så småning om, till min arbetsplats och hittar nästa spännande grej för dagen... Där... i ett cykelställ bara står den... cykeln... med sadeln... med regnskyddet på... :)
Nog för att jag tycker det är lite trivsamt att Akademiska Sjukhuset bestämt sig för att fira sitt 300 årsjubileum... men vem i hela fridens tid fick betalt för att komma på att göra ett cykelssadelsregnskydd i genomskinlig plast, med Akademiskas 300-års-logga på???

Om inte annat är det ju lite trist för ägaren till skyddet, när sjukhuset plötsligt fyller 301 år...
Min vän och kollega Maria lyfte dock fram idén att helt enkelt pillra dit en etta från och med årsskiftet...
Men jag känner mig skeptisk... Det ska nog till en väldigt effektiv waterproof-penna för att man inte ska ha en 1:a i rumpan när man kliver av sin cykel efter avklarad färd då... i alla fall regniga dagar...

Så till sist då...
Har haft ganska spännade samtal om fenomenet manliga vänner den här veckan.
När man börjar lyfta på locket, så visar det sig att begreppet "manliga vänner" har olika betydelse för olika personer...
Och googlar man på ämnet, så får man veta att "Manliga vänner luktar apelsin" 
Därmed slutade jag googla på ämnet...

Men av berättelserna jag fått mig till livs under den senaste gångna veckan så får jag nog ändå ställa mig beredd att stödja min manlige vän Kristers tanke om LJBF-signaler...
Let us Just Be Friends... ;)

Fast det är den här veckan det... nästa vecka är en ny vecka :D

Kram och godnatt!!
Annicka

Kommentarer
Postat av: jappe

Annicka Har inte din mamma lärt dej att MAN SKA INTE ANVÄNDA YES I EN STEKPANNA JAPPE Säger bara Fyyyyyyyyyyyyyyyyy

2008-07-24 @ 00:59:56
Postat av: Annicka

Men nu pratar vi inte gjutjärnpannan... Teflon Jappe, teflon ;)

2008-07-24 @ 01:02:43
Postat av: Neta

Hmmm mycket roligare läsa om dina världsproblem än att skriva i sin egen blogg ;)

2008-07-24 @ 01:11:11
Postat av: Annicka

Tack Neta... ja, det är verkligen stora i-landsbekymmer man ställs inför... dagligen ;)

2008-07-24 @ 01:12:59
Postat av: jappe

Teflon panna ÄR ingen stekpanna på Wärdshuset Jappe

Så dä så Gumman Rummet är föresten klart

Inväntar bara beställning och Önskad meny

2008-07-24 @ 01:43:01
Postat av: Maria

Vän och kollega lät mycket bättre. Det kan jag ta men det blir så långt för dig att skriva. Om jag inte minns fel så har jag benämnt dig som vän när jag skrivit om dig. Trots att jag har en boss, en vän i Skellefteå och min bankkvinna som heter Annika. Men jag förstår ditt dilemma!! Så jag fortsätter fundera på en bra benämning.



//Tandborstfetischisten

2008-07-24 @ 04:30:24
Postat av: Annicka

Jappe: Förstod väl att du skulle säga det... men det rinner ju lätt av i alla fall ;)

Tacksam för att rummet är iordning :D Menyn kan vi säkert komma överens om ;)



Maria: Ja vi får väl jobba på en lämplig benämning... "ajjmamårån" är ju lite krångligt det med på nåt vis ;)

Mina föräldrar har ju underlättat för dig geonom att stava mitt namn med "ck"... och jag tror i sanningens namn inte att du vill bli förväxlad med "dans-Maria"... även om det är en gullig människa ;)

2008-07-24 @ 10:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0