Toalettbestyr

  Idag har jag lärt mig något ganska intressant  

Det GÅR verkligen att bli lycklig långt in i själen av att hitta sin egen toalett ståendes ute på gården, när man seglar in där med Dessan, efter avslutat väl förättat värv!!
Jo, det går faktiskt!! :-)

Ända sedan jag flyttade till den fantastiska plats på jorden jag bor på, så har jag dragits med denna antika relik till toalettstol.

Att poslin håller, det är väl än sak... 
Kolla bara på allt gammalt Mingporslin som håller år ut och år in och överlever den ena middagen efter den andra... Vissa har ju dessutom rest på en massa hav och lyckats fixa alla dessa strapatser utan att gå i kras.
Men att den svarta knallhårda bakeliten envisats med att låta bli att krackelera ett endaste litet dugg... DET övergår mitt förstånd!!

Hur som helst så har den inte ens halvkungliga pottan till vänster och jag, levt tillsammans under 6½  år av våra liv... och det har ju till synes gått bra.
Den har så snällt spolat ner allt jag stoppat dit.

Nu var det ju i och för sig så att man fick lirka och trixa lite med den på slutet, för att flottören skulle återgå till normalläge efter avslutad spolning och lite sådär...
Men alla har vi ju våra små egenheter och jag har inte funderat så mycket över detta faktum.
Och de av mina nära och kära och vänner som känt min toalett lika länge som jag, har accepterat faktum:
"hon har verkligen en stol som inte ser ut att vara sann -men den funkar ju"...

Och mina eventuellt nya gäster har heller inte sagt något, så jag har förutsatt att det funkat även för dem :-D  (deras största bekymmer har varit och är att jag har lysknappen på utsidan ;-))
Däremot har jag nogsamt undvikit att kolla om tystanden i ämnet haft bakomliggande artighetsfaktorer omkring sig ;-)

Nåja, alla kommer vi till den dag när det helt enkelt inte går längre.
Och min toalettstol nådde the point of no return för ungefär... obegripligt lång tid sen... ;-)
Vattenbehållaren ville inte längre... droppandet övergick i regelrätt rinnande, som till slut började störa mig på nätterna, som gjorde att... ja ni förstår... :D
Jag tackar dessutom den högre makt som ombesörjt att jag inte betalar för vatten.

Och eftersom svinkallt egenbrunnsvatten hela tiden rann genom systemet så uppkom med årstidens värme, ytterligare ett fenomen... Kondensering!!!

Vet ni hur mycket kondensvatten man kan ha på sitt badrumsgolv efter bara en natt efter sista upptorkningen?? Inte??
Tro mig... Var glad för det!! ;-)

Men vadan denna klagan... nu står det ju en orinnandes splitterny, vit och fin...
och framförallt... TYST... vattenklosett på plats där.

Å det bästa av allt:  -Den Funkar!! :D
Jag har provat... två gånger ;-)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Annicka

Kanske skulle föreslå mina hyresvärdar att stoppa blommor i den, medan det är sommar och den fortfarade står kvar på gården ;-)

Är inte säker på att det är snyggt... men tittar man sig omkring, så verkar det vara modernt :D

2008-07-17 @ 10:31:54
Postat av: jappe

Tror de skulle bli fint med en liten släpvagn efter bilen och toastolen på den med blommor i L

Lovar boka stor p-plats nästa gång du kommer på dans så bil och släp får plats

Sen får du lära mej fixa en blogg L

tar de vid nästa besök på Wärdshustet Jappe

2008-07-18 @ 01:15:48
Postat av: maria

hej girlfriend;)

vilken fin sida....

å vilken fin toastol;)



skönt å höra du numera inte har plaskvått på golvet....

kramisar

2008-07-18 @ 01:28:08
Postat av: Annicka

Hej Jappe!

Jag är mycket tacksam över att Lagår'n vill upplåta en extra stor P-ruta för mig, Dessan och släp med toalettblommor på ;) M

en jag kom att tänka på en sak... Det var ju det där med dragkrok då??? ;)

Wärdshuset ska dock absolut besökas... så vi tar det där med bloggen då... Det är enklare än du tror :)





Hello girlfriend :) och Tack så mycket!!

Ja, det känns onekligen som att jag nu har en mycket fin toalettstol.

Första natten vaknade jag av att det var "för tyst", men det har jag nog kommit över nu ;) Däremot ler jag fortfarande varje gång jag spolar :D





Till alla som hört av sig via mail och sms och uttryckt munterhet över denna korkade berättelse om en toalettstol, säger jag bara Tack! :)

2008-07-18 @ 10:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0