Anders och jag

          

September 2008 kommer att gå till historien

Det började med ett kryssningsfartyg... och nu har jag hoppat på tåget.
Och när jag hade hoppat på tåget så hamnade jag... i Norrköping!! Ja alltså, det var ju ingen slump att det blev just där men... ;) Men tre timmar senare stod jag i alla fall på en perrong i Norrköping, med fjärilar i magen och själen full av förväntan... och som min kamrat Annika upplyste mig om igår -med ett sånt där ganska konstant fånigt sött leende på läpparna... 
Ni vet... ett av dom där leendena som inte går att få bort även om man provar ;)
Men vad tusan gör det... när man får åka i en vit Transit som ägs av en fastighetstekniksfirma i stan :D I och för sig var det väl chauffören som lockade... men jag har aldrig åkt i en vit Transit förut ;) Och speciellt inte mellan alla spårvagnar som leds runt i stan... coolt!! :D 
Cool kontrast till hönsen jag hittade på gården sen om inte annat ;)

   

Man inser ganska snabbt vad mycket saker man inte vet om en annan person när man inte träffats så mycket ännu. Jag säger bara en sak... vi skulle handla Tacos!!
Det var ingen barnlek kan jag upplysa... :D

Det börjar redan med det allra mest grundläggande...
-Hårda eller mjuka skal??
-Mjuka... men vi kan ta hårda... om du vill...
-Eehm... jamen... fast jag brukar inte heller ta de hårda skalen... *förståndigt*
(de spricker ju bara ändå, när man försöker tugga dom åsså har man lagt tillbaka innanmätet på tallriken innan man vet ordet av...)
Sådär ja... första beslutet taget... Mjuka skal till tacos!! En förpackning ner i korgen...


Nu kommer avdelningen "Sås"!
-Salsa, cheesedip eller guacamole... eller alla tre??
-Gärna alla tre, men på två personer lär det ju bli lite kvar om man shoppar alla tre...
Så salsa då!! Nästa fråga...
-Hot eller medium... -Gärna hot för min del... men om du vill så... -Nepp!
Fler frågor?? Ja... en liten... Med eller utan garlic??
En kvart senare, men beslut två är taget! Salsa Hot -no garlic!! 1 burk ner i korgen!!
(den var i och för sig ner i korgen och vände en gång... men vadå... petitesser ;))

Sen håller det på sådär, tills hela tacohyllan är passerad.
Om ni inte handlat tacos på länge, så... det är väldigt vad dom har långa tacohyllor nuförtiden!!
Då kommer vi till grönsakerna... tomater, gurka, sallad... eller näe förresten -backa lite... inte sallad... majs, gul lök... går ganska bra... kvisttomater eller vanliga tomater??
Plocka själv eller köpa förpackning??
Det är nu det kommer... paprika!! ;) *sucka* Vi är i och för sig helt överens om att paprika har en plats i tacosammanhang men -gul eller grön?? 
Klura på den ni... Viktiga grejer det här ;)
Jamen herregud va skönt det är när det bara finns Köttfärs att välja på åtminstone!!! :D
Fast det är klart -man måste vara på det klara med hur många antal gram man ska ha ;)

Men nu så... har vi kommit över den första shoppingångesten också...
Det tog säkert en timme -alltså 55 minuter längre än om vi röjt ihop den där varukorgen på egen hand... men det känns bra... och tacosen blev mycket goda!!
Och kvällen blev magisk på något vis!! :)

    

Så vad blir summan av det här då??  Tja -mina föräldrar såg i alla fall till att jag var på rätt kryssningsfartyg vid absolut rätt tillfälle och jag tror att det är laddat för spänning!
Ni vet... två som är född under första hälften av 1974, där båda har spelat klarinett som minderåriga och båda har tydliga minnen av "Fem myror är fler än fyra elefanter"... bara det... ;)

Anders uppskattar dessutom kulo... är medveten om att just den passionen kan vara yrkes- relaterad... men med lite växelström till, så ordnar det sig nog -för kulo har jag gott om!! ;)
Sen står det väl i skrivet i stjärnorna hur långt färden bär...
Men det stod "Resan kan inte ombokas" på tågbiljetten i alla fall... ;) 
Så om allt går som på räls, så ska jag vara SJ evigt tacksam för att de uppfann den regeln!
För än har jag inte hittat något skäl till att vilja dra i nödbromsen i alla fall :D

  

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Leeeeerrrr

2008-10-07 @ 14:16:36
Postat av: Anonym

Leeeeerrrr

2008-10-07 @ 15:15:44
Postat av: jappe

Va säger man ???????

Jo Lycka till vännen

Du vet finns plats för 2 st på WärdshusetJappe i Skultuna Inga problem vännen

Välkommna

2008-10-07 @ 15:23:19
Postat av: Neta

hmmm stammar jag eller ;)

2008-10-07 @ 15:36:26
Postat av: Annicka

Neta: Jag har inte märkt några stamningstendenser tidigare vad jag vet... men jag är glad att du ler i alla fall ;)



Jappe: Tack så mycket! Härligt att veta att det finns utrymme! (inte för att jag nånsin varit orolig ;-)) Ska nog försöka "övertala" vid tillfälle ;)

2008-10-07 @ 16:07:44
Postat av: Neta igen

Tycker paprika ska va gul, röd eller möjligen orange, absolut inte grön iaf, känns omogen tycker jag

2008-10-07 @ 17:21:42
Postat av: Annicka

Neta igen: Men fördelen med grön paprika är att det blir snyggt i färgsättningen... Du vet röd salsa, gul majs... åsså omogen paprika... Klockrent!! ;)

2008-10-07 @ 20:21:09
Postat av: Neta en gång till

Hade ingen aning om att du var en sån estet, för jösse namn du har väl gurka å då får du ju dina färger iaf

2008-10-08 @ 01:22:58
Postat av: Ann-Britt

Gud så glad jag är för din skull...eller för er båda så klart. Kan riktigt känna hur lycklig du är...läser dina rader många gånger och ler hela tiden! Njut av livet och lev väl vännen!

Kramar många från Ann-Britt...som sitter här och "fånler" för eran skull..

2008-10-16 @ 18:03:14
Postat av: Annicka

Hej Ann-Britt!

Och Tack så mycket! Jag lovar att jag njuter i fulla drag -jag ÄR lycklig... och jag "fånler" också en hel massa ;) Kramar tillbaka till Dig!

2008-10-17 @ 09:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0