Mat och Micke Ahlgrens

    

Två av mina passioner här i livet :-)

080829
Den här eftermiddagen började med att jag blev att jag ståendes i en trafikstockning mitt ute i ingenstans... Jo, det är sant... Man flyttade nämligen kor!!
Vet ni hur fånigt det känns att stå i en bilkö på ett ställe där bara skog avlöser åkermark o tvärt om och titta på ko efter ko efter ko efter...
Men som någon så vist påstod när jag kom fram... Jag skulle ju ändå till Lagår'n!! :-)

Och det var ju också så sant!!
Slutdestinationen denna dag var Lagår'n och Oskars loge i Skultuna.
Där tändes grillen och mycket god mat avnjöts tillsammans i glada vänners lag.
Ett glatt lag i vilka ahlgrenarna väl också får räknas in i vid det här laget. 

   

Den grillade maten skulle sedan smältas i lagom takt, var det tänkt...
Men klockan var då så nära danstid att det nog blev Micke Ahlgrens repertoar som fick styra takten på den matsmältningen!!
Och det går ju an att smälta grillskivor och hemgjord potatissallad till en sån låt som "Främling"!!
Men när låtar som "Mirror mirror" dyker upp -då får man nog fundera på att smälta kaprisen och pinjenötterna en annan gång... ;-)

Särskilt när jag hittade en mindre dansgud på golvet där inne i logen...
Inte en chans att det fanns tid att fundera över pinjenötterna i det läget... Otroligt roligt!!
Träffade också på någon som jag dansat med på en "Finsk dans" som anordnas på samma ställe.
Finsk dans är ett kapitel för sig... tror jag tar den vid ett annat tillfälle -men humpa är kul!! ;)

Och i och med denna kväll blev också Millan att betrakta som:
Skultuna Lagårn's egen lilla "huskanin".
Ingen annan kanin lär väl i alla fall ha varit stamgäst på samma ställe, två veckor i rad ;-)




Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Jadu den middagen avåts lika hastigt som den fick smältas. Och det var ju tur inte jappe tog fel på grisen o kaninen ;)

2008-09-07 @ 13:55:38
Postat av: Annicka

Neta: Ja, det ligger väl nåt i det du säger... Men på sätt och vis vi ju i alla fall inte nån tid att passa ;) Fast visst kändes det i de första snurrarna ;)

Håller med om att det var tur... men frågan är väl om det gick att missa... Millan marinerade sig ju inte själv under bilen den här gången väl :D

2008-09-07 @ 14:17:24
Postat av: jappe

Hummm missa ju tröjan ju Då kan man ju säga att då tystna sången ;-)

Och vi fick ännu en gång en trevlig gäst på Wärdshuset vid en dans !!!!!

Kram

2008-09-07 @ 16:51:45
Postat av: Annicka

Jappe: Ja, den här gången blev ju inte ens trycket fotograferat?? För mycket munspelsvatten?? Eller?? ;)

Det är tur för mig att det Wärdshuset finns!! :) Kram

2008-09-08 @ 09:50:41
Postat av: Neta

Nej hon blev bara lätt oljig under bilen, inte marinerad. Tur vi fick fram henne iaf.

2008-09-08 @ 10:01:37
Postat av: Annicka

Neta: Ja, det var ju det... Undrar varför hon ville bosätta sig där?? Gillar inte Millan dansmusik?? Hon borde ju vara van tänkte jag ;)

2008-09-08 @ 10:07:15
Postat av: El Maco

Den där sista krabaten såg otäck ut. Han hade en sådan blick som kunde mörda :-) Undrar om det var den som en annan dansbandsmusiker boendes i Striberg var så rädd för. =) Hur som helst såg det ut att vara en kylig men trevlig kväll med bilfabrikörerna Ahlgrens. Och du Syssis. Att glömma fotograferas Jappes tröja. Hur ansvarslös får man vara egentligen? He He.. Kul i alla fall att man kan glädja någon i alla fall ;) Hoppas Herr Ekman kom i takt sen ;) Kyliga hälsningar från Lusasken.

2008-09-11 @ 10:20:36
URL: http://www.markuz.se
Postat av: Annicka

Mac: Japp det var samma lilla krabat som fick en annan dansbandsmusiker att tycka tillvaron kändes som en otrygg plats att vara på ;-)

Sen när det gäller fotografering av tröjor... så är det ju inte jag som trycker upp dem i en omfattning där avporträttering inte är möjlig att hinna med ;-) Men takten hittades galant... fast några takter senare ;-)

2008-09-18 @ 01:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0