Busfabriken

   

I helgen var vi till Busfabriken

För den som aldrig varit på Busfabriken kan jag meddela att: Det är ett riktigt roligt ställe :D
Det finns en fantastisk massa skoj saker där som kan göra den mest oengagerade individ till
en ivrigt lekande och stojande och hoppande och fnattande dito...
Anders och jag?? Ja, vi var ju naturligtvis där bara för barnens skull ;)
   

Eller nåja... det kanske inte riktigt bara för barnens skull då ;) Det fanns ju så mycket!!
Nån sorts fotbollsspel som jag undrar vem som fick mest mål i... egentligen ;)
Det bara rasslade in såna... ja mål alltså...
Anders fick i alla fall en släng av snabbt övergående axelont på kuppen... ;)
Hoppborgar, studsmattor, luftrutschkanor, bollhav och klätterväggar var annat
man också kunde roa sig med.


   

Men bus kräver sitt!
Dags för vila i halvlek -Slush-dags!! Och säga vad man vill om den där halvfrysta sörjiga saften som säljs i mängder numera, men den serverades i alla fall i ganska häftiga... eehm??... greppvänliga ting med tillhörande sugrör ;)

Önskade man något utöver det, så var det lätt ordnat också...
Fanns både mat och godis. Godiset hade nog kunnat räcka till att sanda Norrköpings alla gator med -om det bara hade varit snö och halt. Nu var det ju inte det, så det fick väl räcka med att stoppa en femma i automaten och be en bön att inte alla ramlade ur lilla luckan samtidigt!! Det kom nämligen ett par stycken vid
varje utdosering ;)
   

Efter energiintaget fanns två alternativ att välja mellan.
Antingen gick man till nästa automat och fixade sig en lite sovkompis och tog vilan på allvar eller också började man om med busandet bland lianer och pulkarullåkning.
Med ett lätt förvånat uttryck i ena ögonbrynet kunde konstateras att: det var väldigt många pappor födda på 70-talet som kämpade med kloarmarna vid sovkompis-glasmontrarna...
Och jag kan nästan svära på att dessa såg mer stolt ut än den lilla tvåårige telningen som till slut fick gosedjuret, efter all möda ;)

Nåväl... Christoffer och Linnea hoppade gosedjuren och ramlade snart in i en
vilt sladdande tillvaro på cykelracingbanan ;)
Anders åt upp sin glass och och jag åt resterna av popcornssmulorna.
Vill bara upplysa om att popcorn är klart mer effektiv mot hungerkänsla än vad slush är :D
Därefter en vända till enheten för vattenklosetter!
Och om ni trodde att den var utan bus... så Nepp!! ;)
Det var fantastiskt söta små varelser som höll i speglarna ovanför handfaten.
Som en liten tjej så klokt sa: Dom kan ju ramla ner annars!! ;)

 Det enda jag egentligen hade emot stället var den här lille figuren...
Han uppenbarade sig på alltför många platser för att vara i min smak... och han hindrade min framfart på, på tok för många ställen med sin glada snabel och skylten som onödigt tydligt deklarerade: ENDAST FÖR BARN!! ;)

Men en kul dag var det!
Så jag får väl helt enkelt komma över det faktum att jag om bara några månader, 
-faktiskt fyller 35 år.... ;)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: mariej

Vilket härligt ställe....men varför får inte vuxna leka, jag hade velat testa alla sakerna....naturligtvis för att se så dom inte är farliga för barnen...i nån slags testpanel...inte för att jag är barnslig och gillar sånt där, nej absolut inte....;-)

Kram från Marie

2009-01-23 @ 15:59:28
Postat av: Neta

Hi hi gillar korvgubben, eller är det en gumma.

Förstår Annicka att du hade en kul dag....

2009-01-23 @ 17:33:49
Postat av: jappe

Hummm Stackars Annicka MEN du vet PÅ Wärdshuset Jappe Får du mat och Hoppa Stutsmatta hur länge du vill Och DE ÄR GRATIS

2009-01-23 @ 19:00:58
Postat av: Annicka

mariej: Det var ungefär just exakt så jag kände också ;) Naturligtvis går barnens bästa och säkerhet i första rummet!! ;)



Neta: Det fanns en Stripsgubbe också ;)



Jappe: Det var gratis för vuxna på Busfabriken också... men det är klart -så fick man ju inte hoppa heller :s



2009-01-24 @ 11:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0