Funderat om semester

    

Tiden går fort

Jag har i mitt stilla sinne undrat lite hur det skulle kännas att inte ha någon "riktig semester" i år. Ni vet när alla går sitt sista pass innan semestern och förväntasfullt meddelar varje timme att nu är det bara x antal timmar kvar... och nu är det x antal -1 timme kvar... 

Jag är inget bättre när jag ska till att gå på semester och är dessutom van att vara ledig i fyra veckor i sträck... men bestämmer man sig för att flytta en fantastisk massa mil hemmifrån och byta landsting och därmed arbetsplats, så faller den traditionen...
I alla fall det året man flyttar ;)

Men har jag ens under en sekund tänkt på att jag inte är ledig??
Nepp! Det händer ju saker hela tiden ändå.

Och nu har ju halva sommaren gått redan och hälften av gänget har just kommit tillbaka från sina semestrar och har nu precis exakt lika situation som jag...
-Ett års väntan till nästa sommar... ;)

Och inom loppet av 3 veckor så kommer höstruljansen att vara igång som vanligt -för alla.
Idag träffade jag också en av de som jag jobbade mina allra första pass med när jag började i Linköping och förundrades stort över att hon var återkommen efter 5 veckors ledighet.
Helt otroligt, men jag har faktiskt jobbat här i snart två månader nu!!!
Vart tar tiden vägen??

Tja, i mitt fall har den fyllts med flyttstök och barn, besök av systerstyrelsen och föräldraenheten och lite av diverse ting. Vi har påtat ihop lite hyllor och en möbel för kontorsapparater.
Vi har också ägnat oss åt hönsförsäljning -fast vi saknar dom nog redan, så det kommer nog nya höns till gården vad det lider. Även om det blir ett helt nytt bestånd och ett lite mindre bestånd. Lagom så det täcker vårt eget behov av ägg bara ;)

Och igår, bäst som vi stod och plockade med de sista hönsen, så ringer Agneta och meddelar att hon och familjen står vägskälet bara bortom kröken och vill ha kvällskaffe.
Agneta är en av mina forna arbetskamrater i Uppsala och familjen hade roat sig med att äta glass i Söderköping och tyckte det var läge att testa vägarna kring Norrköping när dom ändå var i krokarna. Säger bara: Jätteroligt! Uppmuntrar alla såna former av tilltag!! ;)

Och kommer jag att känna av min antiledighet i fortsättningen??
Nepp. Det kommer att hända saker hela tiden framöver med.

Mer besök väntar. Åtminstone i fyra olika omgångar vad vi vet nu. 
Och däremellan ska det inrymmas en Cinderellakryssning med Anders familj och en
släktträff med min familj... Så det ser inte som om det kommer att bli särskilt långtråkigt
under augusti heller ;)

Och september 2009 kommer garanterat att skilja sig från septembrar andra år...
För då åker vi till Island en vecka!! :D

Kram så länge!! 
Annicka


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hehe, min mamma tycker att det minsann hör till de dagliga rutinerna att hjälpa till hemma.



Jag har bara 4 veckor lov kvar... och det kanske låter bortskämt men det känns så pyttit för min del... =)

2009-07-23 @ 21:46:14
URL: http://thisamanda.blogg.se/
Postat av: Neta

Vad är det när ni åker till Island då, om du inte ska ha någon "riktig" semester????

2009-07-23 @ 21:59:56
Postat av: Neta

Vi ska åka Cinderella 9 augusti

2009-07-25 @ 00:30:39
Postat av: Annicka

Neta: Vad trevligt... vi åker den 8:e.. Så vi kanske ses på terminalen ;)

2009-07-28 @ 08:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0