En annorlunda helg

    

Den började med lite rött vin och kall pannkaka med socker på...

Ja, det blev en kort sagt hektisk tillvaro!
Dessan packades i och för sig ganska knökfull redan i torsdags -men fredagen var väl den mest hektiska dagen... Det är egentligen ganska fantastiskt att det ryms fyra banankartonger från ICA + en liten, två tältsängar och täcken och kuddar och lakan till dom, två pappkassar med prylar och presenter i, en väska med kläder för en vecka, lite annat smått och gott som kunde packas in i små hål här och där men ändå ligga tryggt... åsså en ryggsäck uppepå... i en liten Polo... 
Man ser inte så mycket sen, men jag skulle ju bara till Skärblacka med grejerna ;)

Jag blev dock uppenbarligen sedd av ett gäng kryssningsfarare på väg hem, nånstans på E4:an utanför Järva krog... för jag fick veta att jag nog inte borde andas medan jag körde -det skulle tydligen inte finnas plats för utandningsluften ;)
Upplysningsvis vill jag bara berätta för alla oroliga att det gick alldeles utmärkt...

Däremot trodde jag att jag hade tagit mig vatten över huvudet när jag gjort mitt shoppingstopp vid köpcentrumet i Ingelsta, Norrköping... För det fanns verkligen inte plats för tre matkassar också... vilket blev oerhört tydligt när jag kom hem och Anders undrade varför jag testat kvalitén på grädd-tetrorna just idag?? Han hävdade att jag inte bara bulat till den för att den skulle få plats -utan kollat exakt HUR PLATT den kunde bli :D 
Jag insåg att påståendet inte var helt obefogat just i samma sekund jag såg det han såg...
I botten på påsen låg det nämligen fem deciliter grädde i lösvikt... kan man säga ;)
Nåja, det mesta var ju intakt i alla fall inför helgens tänkta ansamling av människor :)

 
Dels kom alla mina föräldrar på besök till den här delen av välden för första gången.
Ja...östgötadelen av världen om man så säger ;)
Så nu vet dom att stället jag har sagt mig åka till i flera månader faktiskt existerar ;)
Det var himla roligt!! Dom hade dessutom ett helt kärrlass med grejer med sig också...
Så Anders konstaterade att han under april månad kommer att vara mera sambo med mina möbler än med mig ;) Lite trist i sig kanske -men det ordnar ju upp sig i mitten av maj :D

Söndagen var också himla trevlig, för då trillade Anders pappa och syster med familj också in! Då var då det det officiella födelsedagskalaset ägde rum. Dels har Christoffer just fyllt 12 år och dels har Anders i dagarna blivit exakt tre månader äldre än jag ;) 

 
Åsså var det det där med pannkaka och rödvin då...
Kan bara säga att: -Det var ruggigt gott, speciellt när man inte hade ätit nåt sen lunch och klockan hunnit bli ganska sen kväll :)
Men jag frågade naturligtvis min kompis Annika om det var okej med just pannkaka först...
Hon förespråkar annars kanelbullar till rött vin -i alla fall när det stadiet nås att rödvin känns för surt för hennes små smaklökar ;)

Mycket trevlig helg som följdes av en dag som bisittare till elektriker Anders Fälth ;)
Ganska intressant tillvaro dom har dom där elektrikerna. Många dosor, mycket kabel och en ansenlig mängd byggdamm... Men jag gillade folket inne på Selga ;)


Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Men det såg ju ut o va plats strax under taket på dessan så så full va hon inte, sen undrar jag varför man envisas med att sitta i kö i Sthlm på väg till Norrfallet när den närmsta vägen tidsmässigt går över katrineFlen.

2009-03-20 @ 19:30:51
Postat av: Annicka

Neta: På sin höjd hade det rymts en morotskaka uppe i taket -det brukar det göra när jag färdas långt med en massa packning ;) Men nu skulle ju mamma komma med nygjorda moccarutor så...det behövdes inte ;)

Vad det gäller färden över Stockholm så kan jag bara tillägga att: -det var inte mycket till köer ;) Å då går det faktiskt fortare utan att passera KatrineFlen ;)

2009-03-25 @ 01:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0