Universitetssjukhuset i Linköping

  

Jag ska byta universitetssjukhus

Sannolikheten var ungefär = noll när jag i januari skickade iväg intresseanmälan till sex stycken "öron-näsa-hals-enheter" i Norrköping och Linköping -att någon verkligen skulle tycka att det var en lika bra idé som jag tycker att det är... att jag flyttar till Östergötland så fort tillfälle ges ;)
Sannolikheten var ungefär = minus noll att tre av de sex önh-enheterna faktiskt skulle svara!!
Och sannolikheten att det skulle gå att krångla sig förbi landstingsdirektören, anställningstopp och allehanda byråkrati som varit ivägen - Det finns liksom inte!!

Men johodå!! Det finns visst... och inom loppet av tre månader har jag nu gjort den coolaste underskriften i mitt liv!! Tillsvidareanställning, heltid och med en lön som... jag gillar ;)
Att jag sen gjorde underskriften med en Lasse Stefanz-penna, det begriper jag egentligen inte. Men det kan vara för att Micke Ahlgrens inte har nån... ja, penna alltså ;)

  

Finns det nåt att klaga på?? Nepp -gör det inte!!
• Jag får behålla min specialité så som jag helst ville. Tycker Öron-näsa-hals är roligt!
• Lokalerna är fina, arkitektritade i "L-formation" och ligger i en ganska nybyggd del av sjukhuset med ingång från entrén här ovan.
• Det är tänkt att tjänsten ska vara en mixad tjänst där jag kommer att rotera mellan mottagningen och avdelningen.
• Skillnaderna mellan ÖNH-klinikerna på Akademiska sjukhuset i Uppsala och
Universitetssjukhuset i Linköping är marginella.
  -Båda klinikerna har en mottagning... förstås... ;)
  -Avdelningarna har likvärdigt antal slutenvårdsplatser.
  -Klinikerna har båda tätt samarbete med plastikfolket och käkkirurgerna.
Det kommer bara att bli SÅ bra!!

 För allt det ovan nämnda är ju en bonus till det skäl som gör att jag från och med den 16 maj blir östgötska! Jag blir sambo med Anders!
Och det mina vänner kommer att vara det bästa som hänt mig!! :)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Sååå glad för din skull o va bra du satt ut en bild på entrén så vi hittar :) om vi skulle komma på tanken att behöva uppsöka den kliniken i framtiden.

Ska bli kul o få ha en kompis i dom där trakterna igen så man kan shoppa loss på Skäggetorp.

2009-03-25 @ 14:09:49
Postat av: Annicka

Neta: Tack! :) Det känns verkligen bra!

Ja, jo -jag tycker ju själv att jag tänkte till där med entrébilden... Man vet ju inte när ingången som bäst behöver användas ;)

Vad det gäller Skäggetorp så ska denna plats undersökas å det noggrannaste -än så länge så vet jag bara att dom har ruggigt goda "Kebab-båts-pizzor" där... Provade jag nämligen en i lördags ;)

Kram

2009-03-25 @ 14:30:29
Postat av: Neta

Å Micke är tipsad om pennor....

2009-03-25 @ 15:11:41
Postat av: Mac :)

Ang Pennor finns det folk som trycker sådana om dagarna. host Vill ju inte göra reklam men det är ju liksom sånt jag jobbar med. Hur som helst skulle jag inte skriva att vi på MT Trading och Design i Kristinehamn trycker pennor åt behövande dansband utan gratulera dig till jobbet. Ha det gott och kryssa lugnt med kebababåten. Kepp Å Hoj

2009-03-26 @ 00:29:30
URL: http://www.markuz.se
Postat av: Neta

MT Trading kan kanske skicka ett erbjudande till MA ;)

2009-03-26 @ 14:57:23
Postat av: Annicka

Mac: Anammar Netas idé om att MT Trading möjligen skulle kunna tipsa nämnt dansband om sin existens ;) För övrigt säger jag bara Tack så mycket för grattishälsningen! Lovar att kryssa till lagom mättnad :)



Neta: ;)

2009-03-26 @ 15:34:32
Postat av: Anna

Är sååååå glad för din skull :)

KRAM

2009-03-29 @ 09:26:57
Postat av: Annicka

Tack, min vän! :) Kram tibax

2009-03-30 @ 16:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0