Flyttlasset har gått

   

Äntligen!! har jag blivit sambo...

...Med Anders!! :D

Sista vägsnutten dit var en hel lördag med massa bärande, skruvande, packande, tråcklande och städande.. samt 30 mil i bil och ett glas vin på slutet... Precis som om det sistnämnda skulle ha behövts -hade nog somnat ovaggad ändå skulle jag tro. ;)
Men jodå, lördagen tog sin början klockan alldeles för tidigt enligt kroppens egen biologiska klocka... vilket den materiella väckarklockan struntade fullständigt i och väckte oss ändå.

En knapp frukost därefter stod flytthjälpen på trappen och ringde på -fulla av iver att få sätta igång... eller om så inte direkt iver för att sätta igång, så i alla fall för att dagsprojektet skulle ta sin ände nångång i alla fall... Det var ju lite som skulle donas med innan läggdags denna dag.
För att göra ett axplock så skruvades det på gömda skruvar i skrivbordslådor, badrumsdörrar hakades av för att tvättmaskinen skulle gå att få ut över huvud taget och det stuvades med varsamhet så att alla speglar skulle överleva resan utan några större missöden... ;)

   

Det städades på allehanda små pilliga ställen -även om min mamma tyckte jag var mer än lovligt onoga bakom kylskåpet och frysen... ni vet där bakom... liksom "i"... kylskåpet och frysen...
Men jag vet inte jag -vem i allsina dar uppskattar resultatet av att någon gör illa varenda knoge, för att göra det kliniskt just där bakom?? Dammet är ju borta i alla fall och sågspånen som myrorna haft dit!! Sådeså! ;-) Så skåpen sköts helt sonika tillbaka på sin befintliga plats och jorden kommer förmodligen att snurra runt sin axel ändå.

Pappa stod för uppvärmning av köttfärssås och spaghettikokning.
Jag har nämligen ganska händiga föräldrar -mamma hade gjort lunchköttfärssåsen dagen innan och pappa hade gjort en fläskfilégryta av guds nåde till middag på kvällen.
Så vem behövde fundera över mat -mer än att se till att få den i sig ;-)
Efter denna sista lunch i Västland begav sig alla män iväg mot Östergötland -med två hyfsat knökfullt lastade släp.

   

Kvar var kvinnorna och gjorde finishen vad det gällde städningen... Det visade sig vara ett lyckosamt drag att vara kvar till sist -det renderade nämligen i tårta till eftermiddagskaffet ;)
Mina forna hyresvärdar Magnus och Malin, bjöd på resterna av en födelsedagstårta innan det var dags att säga: "Tack-för-de-här-åren-jag-bott-på-gården:-vi-hörs-igen"...

Därefter begav sig Dessan iväg på sin sista "pendlar-resa" Tierp-Skärblacka...
Hädanefter ska hon bara finåka den sträckan!!
-det har hennes ägarinna bestämt ;)
   

Och till Skärblacka kom vi, sisådär tre och en halv timme senare.
Där blev jag hälsad Välkommen Hem av min då 30 sekunder gamla sambo... :D
Efter det har vi nu lyckats påta ihop fyra dagar -utan att vara osams en enda gång!! ;-)
Vi har också lyckats påta ihop en soffa, en funktionell och fin säng- o sovhörna samt tvättat en fantastisk massa handdukar och lakan... ni vet allt som vi packat allt i och som var full av resdamm ;)

Vi har också lyckats med konstycket att köra ner i ett grävt dike med en traktor och köra av ett hjul på en annan traktor som skulle lastas på ett lastbilsflak för bortfrakt till skroten.
Båda händelserna är av ganska intressant natur och undertecknad gick helt sonika in i huset igen, för att inte drabbas av nervösa sammanbrott av att titta på!!

  

Särskilt när den numera hjullösa traktorn stod och svajade i luften på sina egna armar och hjulaxlarna hotfullt glidandes på sniskan NER från flaket igen...
Men det där är ju som sagt två helt andra historier, så jag nöjer mig med att... allt gick som det skulle -även om det gjorde det fyra timmar senare än det var tänkt! ;)

Nåja, allt går inte som det var tänkt... För ett år sen hade jag inte tänkt flytta till Östergötland, men nu tänker jag att det är det bästa som har tänkts... Fast när jag tänker på alla prylar som fortfarande (efter fyra dagars plockande) ligger spridda över hela huset, kan jag tänka att:
Hur i all världen fick allt detta plats i en tvåa???



Men jag struntar högaktningsfullt i lösningen på den gåtan...
För nu har jag kommit hem! :)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Uj uj uj hade inte Anders några möbler, eller har ni varsin dubbelsäng, varsin soffa o.s.v. ;)

Två tvättmaskiner hade vi också lääänge, rätt praktiskt o använda en som "grov"

Avundas er inte, been there

2009-05-22 @ 14:06:58
Postat av: Annicka

Neta: Nja alltså... Anders' hörnssoffas tvåsittsdel var av en ganska, låt oss kalla det -intressant natur... Så numera har vi bara 1 soffa ;) Och vad det gäller sängen så kan jag för den nyfikne upplysa att det är en mix av hans och mitt... Kunde inte bli bättre ;) Men visst mycket dubletter är det!!

2009-05-22 @ 22:56:41
Postat av: Maria

Dog du när du flyttade söderut??



Fick dock ett gott skratt, reklamen under bilden på dig och Anders har en reklamruta där det står "Ändtarmsbesvär är vanligt hos blivande mammor"...jag läste nämligen nånstans att reklamen i bloggen anpassas efter det som skrivs...

2009-06-10 @ 15:15:40
Postat av: Annicka

Maria: Nejdå, känner mig synnerligen levande... glömde bort datorn bland alla flyttkartonger bara ;)

Sen tror jag inte ändtarmsbesvär uppstår bara för att man blir bonusmamma ;)

2009-06-18 @ 11:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0