Pia Sava von Kvastskaft

                                              

                                   Det är med stor sorg och saknad
                                       det nu är nödsakat att meddela 
                                           Pia Sava von Kvastskafts 
                                               oväntade bortgång.
                                          Kvastskaft uppnådde den, 
                                                   (för en kvast) 
                                         aktningsvärda åldern av 7 år.

             Det var idag vid 16.45-tiden, som P von Kvastskaft hittades utanför sitt hem.
             Vid myndighetens utredning avfärdas dock alla misstankar om brott.
             Istället får antas att det var tidens tand, väder och vind som orsakade
             von Kvastskafts något hastiga frånfälle.

             Pia von Kvastskaft har under sitt liv bistått med många förtjänstfulla insatser.
             I såväl sol som regn och bland höstlöv o i snöfall stod hon på sin post,
              -alltid redo att tjäna det kall hon föddes till.
             Inget kunde avhålla hennes iver att sopa en trappa fri från snö.
             Inget kunde heller rubba hennes tro på renlighet.
             Nu har hon äntligen gått till sin välförtjänta vila.

                   Över är din längtan till himmelrikets öppna portar,
                   Över är din strävan här i jordelivet.
                   Över är din kamp mot grenar, grus och lortar,
                   Över är din trägen, mot allting överblivet.
                   Må dina röda strån och ditt väderpinade trä få vila i frid.

            Begravningen kommer att ske i stillhet i von Kvastskafts hemförsamling.
            Närmast sörjande är von Kvastskafts ägarinna och den bro hon så troget 
            tjänade under sina år i livet. 

            Tierp den 3 augusti 2008.
            //Annicka

Kommentarer
Postat av: jappe

Annicka Dax att byta jobb nu !!!!! Du vet va ja menar Sitter här med tårar på min kind (Inte lessen) Av glädje av de du skrivit

Kram jappe

2008-08-03 @ 20:41:31
Postat av: Maria

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!!



Jag gråter av skratt!!!!



Hahahahahhahahahahaa...

2008-08-03 @ 21:10:50
Postat av: MARiA

haha du e ju tokig!

Men jag sörjer med dig ;)



å ang det jag hade på whiteboard tavlan...

Så NÄÄÄ ingen av våra produkter..bara en försäljnings stimulation..haha eller nåt!

kram



2008-08-03 @ 21:52:00
URL: http://www.nogg.se/maria81
Postat av: Tony

va skaru nu åka på, kul håller med skrattar så jag gråter.Här är det 28gr varmt, och en vecka med fältartister är över. nU TILL NORMALA rutiner igen.

Kram Tony

2008-08-03 @ 22:30:56
Postat av: Annicka

Jappe: Har inte blivit tillräckligt duktig på att rätta lotter på nätet än :D

Så jag får nog allt vara syster till den dag jag verkligen blir ekonomiskt oberoende ;)



Maria: Kommer näsduk här -bara att torka tårarna... ;)



MARiA: Tack, det värmer ;)

Ja alltså, jag undrade just vad den gjorde just DÄR??... på whiteboardtavlan..

Men stimulationsgrejen köper jag... rakt av!! :D

2008-08-03 @ 22:32:55
Postat av: Annicka

Tony: 28 grader?? Det är liksom rätt svårt att tycka synd om dig för det... typ... ;)

Vad har du gjort med fältartisterna?? Lät kul :)

Jag är på väg till Västergötland, för att knalla omkring bland medeltiden ;)

2008-08-03 @ 22:36:20
Postat av: Neta

Ja vad säger man, vad ska jag blogga för när du skriver mkt bättre än jag.

Tack!

2008-08-04 @ 21:55:38
Postat av: Neta

Ja jösses....

2008-08-04 @ 22:03:35
Postat av: Annicka

Neta: Jag vet ett mycket bra skäl till varför du skulle kunna fortsätta ditt bloggande... ;)

¤netaärocksåflinkitangenterna¤ :D

2008-08-05 @ 08:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0