Fotspår och ägg

Har jag tänkt att vandra under min semester!

Ser fram emot att få titta lite närmare på de platser som Jan Guillou tänkte in i sin medeltida saga om folkungasonen och tempelriddaren Arn Magnusson.
Kollade filmen "Arn Tempelriddaren" igår. Böckerna har jag redan läst.
Och jag kan säga att just klostret i Varnhem ska bli spännande att se om det är lika vackert i verkligheten som det var i filmen :)
     

Men... ännu är det några dagar kvar innan jag ska bege mig till Västra Götalands rike, vid foten av Billingen och se hur de hade det där bland sverkar, eriksöner och folkungar.
I nådens år 1150, då de ogudaktiga Saracenerna krigar mot kristenhetens tempelriddare i det Heliga Landet och lille Arn Magnusson för första gången ser dagens ljus på Arnäs gård, vid stranden av Vänern :)

Och medan jag suttit här och filosoferat lite över mina kommande resmål, har dagens semesterfrukostmacka med tillhörande kaffe slunkit ner i näringssystemet.
Ägg denna dag... det var så många som hade åsikter om gårdagens köttbullemacka... :p 
...och ägg är betydligt lättare att lägga på hög och ändå betydligt lättare att tugga över ;)

För bildens skull hade det dock varit bättre om jag hade gillat kaviar...
Kaviar är mer "synligt" dekorativt på något vis ;)
Men nu är jag inte så himla förtjust i dessa små fiksägg -ihopklottade till en salt smet på tub...
Så ni får helt enkelt hålla till godo med Jozo saltkorn på burk... med jod!! ;)



Kram Annicka


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo jag ser saltkornen. Jisses vad bra kamera syssis har =) Fast en närbild på kornen hade inte skadat.

2008-08-05 @ 02:17:28
Postat av: Annicka

Till dig "Postat av":

Det är absolut inget fel på min kamera ;)

...och nu när du säger det, så saknas ju faktiskt en sån närbild :D

2008-08-05 @ 09:00:35
Postat av: EL Maco

Sorry men man glömde visst sitt namn.

Denne namnlösa personen heter enlig envisa rykten Mackan ;-)

2008-08-05 @ 20:43:12
Postat av: Annicka

Mac: För mig kommer du alltid att vara... "Mac" :)

Å nu finns det ju lite av det salt du eftersökte i alla fall ;)

2008-08-05 @ 23:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0