Dansbandskampen fortsätter

   

Scotts äger!!

...men denna vecka fick de ganska hård konkurrens av Glennartz.
Coolt av dessa unga gentlemän i västkustska sjömanskostymer att göra sin egen version av
"Jag vill vara din Margaretha". Bara låttiteln förpliktigar ju stort i dansbandssammanhang.
Kul att de vill göra något för danskulturen över huvud taget!
Det känns ändå som att de är avsevärt yngre... än jag ;)

När det gäller Sandins... blev jag tydligt varse att jag inte dansat till dem sedan det var Jonny Sandin som var Sandin själv liksom...
Det är han väl fortfarande till namnet, men detta blev kvällens andra överraskning.
Vilken fantastisk röst den tjejen har!

Här någonstans påmindes jag om att jag faktiskt var i tjänst denna afton... och tvingades göra ett litet smärre avbrott för en arbetsinsats på jourmottagningen!
Det var en av grabbarna på "Bevakningsassistans" som behövde lite... assistans ;)
Ganska fort åtgärdat dock och jag kunde relativt raskt återvända till Dansbandskampen. 
Men jag hoppas att bevakningsassistenten vakar över sjukhuset ordentligt i natt nu
-som lite credit för den insatsen.
En insats som inte ens blev min insats, utan doktor Sandströms... ;) 
Dr. Sandström utförde nämligen storverk med silvernitratet!!

Så till slut: Larz-Kristerz!!
Jösses -för tre veckor sedan kunde jag inte i min vildaste fantasi ens överväga att jag skulle säga detta... men den här dansbandskampen kommer att sluta med att jag gillar killarna!!
För deras egen skull hade jag önskat att de hade sluppit "We´re not gonna take it"...
Men deras version av dansklassikern!!  Den gick inte av för någonting!!

Normalt avgudar jag inte låten precis -utan att överdriva skulle jag vilja påstå att jag helst stannar upp och tar en kopp kaffe när den låten spelas...
Men när Larz-Kristerz gör "Corina Corina"... Då är det absolut så att jag kan tänka mig en Dirty Fox med Tomas Deutgen!! Han kan -jag vet! ;)


Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Gilla L-K?????

Neta skeptisk, har syssis feber??

2008-11-11 @ 12:40:20
Postat av: Annicka

Neta: Nejdå, inte feber... allmänt ledig idag bara ;)

Scenkläderna hoppas jag väl i och för sig inte att de tänkt behålla...

Men deras musicerande är det ju egentligen inget fel på -med sina Albin Hagströms-grejer å allt... ;)

2008-11-11 @ 12:53:43
Postat av: Brittis

Jadu syssis visst är dom bra :) .. men kläderna är ju liksom dom .. tur dom törs vara annorlunda ..

Det var ju så här nästan alla såg ut på 70-talet

Gillar dom skarp och har dansat till dom många gånger och dom är verkligen sej själva och har roligt när dom spelar ..



Kram Brittis

2008-11-11 @ 13:16:59
Postat av: Annicka

Brittis: Det var nog 70-talsstuket jag "hakade upp mig på" från början... Tyckte det var att sänka branschen lite och göra "tönt-stämpeln" ännu större. Men det blir säkert bra ;)

2008-11-11 @ 13:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0