Att flytta ett skåp

   

Med tungan rätt i munnen

Vi hittade ett skåp uppe på loftet ovanför hönsen... eller rättare sagt jag hittade ett skåp uppe på loftet ovanför hönsen. Anders visste hela tiden att det stod där ;)
Och nu i dessa kristider bör man ju återanvända saker man redan har och inte bara köpa nytt!
Alltså: skåpet skulle ner från loftet, till ungefär vilket pris som helst... för att sen kunna inta sin plats i vardagsrummet! Och inför detta lilla projekt har jag och Anders nu legat i hårdträning i att kunna hålla många bollar i luften :D

Det mest komiska med det skåpet, som för övrigt är en släktklenod, är att snickarna (som för tillfället håller på att bygga på loftet) snällt har flyttat runt på skåpet vartefter det har stått i vägen för dem ;) Tycker det varit ganska tålmodigt av dem att inte "säga till" liksom :D Och det enda som hände med skåpet var att det övertäcktes med ett litet fint lager av byggdamm ;)
 
Fast nu skulle ju inte skåpet tro att dess vidare öden och äventyr var mindre riskfyllda för det...
För icket! :) Jag tror att tanken var att skåpet skulle fraktas via höskullen och ner till land- backen den vägen. Men nu föll det sig inte bättre än att vägen till höskullen just denna dag täppts till av en mycket vackert reglad och isolerad vägg... vilket man skulle kunna påstå minimerade chanserna att få ut skåpet den väg det borde, till ungefär noll... eller till minus om man hellre vill det ;)  Kvar blev brandtrappan!!

Om någon av er försökt prångla ut en äldre gedigen gammaldags salsmöbel via en 90 cm bred brandtrappa i 90 graders vinkel vet... att vi gjorde det ganska bra!! :D... som inte tappade skåpet när det stod och vickade halvvägs ute i luften på trappräcket -där högst upp! ;)
För alla sätt är bra utom de dåliga -så när möbeln äntligen var vriden åt samma håll som vi och alla ben var där alla ben skulle vara och ladugårdsväggen fått utgöra vårt stora stöd här i livet, så kom den faktiskt ner på backen i vederbörligen riktigt skick... Och vi med den!!  :)

  

Sen hade vi bara 150 meter gårdsplan, en ny trappa inklusive farstukvist, samt ett piano kvar att forcera innan möblen äntligen stod på sin plats... :D 
Gårdsplanen fixade vi så som man rättmätigen gör på en mindre gård -med skottkärra!
Farstukvisten hade vi tagit bättre om jag hade varit ungefär tio centimeter mindre över rumpan! Nu är jag inte det -men hålla in andan är jag bra på! ;)  Och pianot fick ge vika för farmors gamla trasmattor! ;)

Så vad blev kontentan med detta lilla möbelbärarprojekt??
Det tog ungefär en timme mer än vad vi hade tänkt!
Det snodde en ansenlig del av Anders tid den kvällen som det skulle ha dragits el på -just där uppe på loftet... Och framför allt: -det betydde mindre tid att kramas godnatt på!
Men jösses vad fint det blev i vardagsrummet!! :D

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Maria

Varför går bara bilderna på dig att öppna???

2009-04-23 @ 21:45:22
Postat av: Annicka

Maria: En sån fråga är det mer korrekt att jag ställer till DIG!! Hur ska jag kunna veta?? ;p

2009-04-24 @ 08:15:42
Postat av: Maria

Självupptagenhet är mitt svar.

2009-04-24 @ 22:57:29
Postat av: Neta

:D ja jösses, men fint blev det :)

2009-04-24 @ 23:54:03
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Annicka

Maria: Nu var det ju inte så jag menade... tänkte bara att du var bättre lämpad att förklara varför datorn inte ville öppna upp alla bilder... Sånt kan ju inte jag!! Men nu kan det i och för sig kvitta, eftersom alla bilder faktiskt kan bli precis lika stora :D



Neta: Tack, ja lite gulligt blev det allt... ;)

2009-04-25 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0