Hastighetsöverträdelse

 

Det är inte varje dag man får brev från Rikspolisstyrelsen

Ett brev betyder så mycket sägs det -och jag är den första att skriva under på det!
Men jag måste säga att jag på sätt och vis är ganska glad alla dagar jag inte får nåt av just Rikspolisstyrelsen!! För det blir förhållandevis dyrt när jag får det.
Det är som att mottagaren liksom får betala portot själv -á 1500 kronor ;)
Till mitt eget försvar tänker jag tillägga att jag har haft körkort i 17 år och detta är första gången som Rikspolisstyrelsen känner sig föranledda att skicka brev till mig ;)

Och trots att Rikspolisstyrelsefolket sitter i Kiruna, så har de full koll på:
-Mig, vilken bil jag har, vilket datum och klockslag jag har färdats var någonstans... 
(vilket i detta fall var ca 130 mil från Kiruna!!) Och framför allt -hur fort jag färdades då!
Som synes färdades jag 7 km/h för fort... och för den nyfikne kan jag meddela att det var på en rak och fin 90-sträcka!




Sen har det gått åt en pappersnisse till brottsutredare (som utrett och konstaterat att jag på sannolika skäl gjort mig skyldig till ovanstående brott) tid och pengar för att få iväg detta brev 130 mil söderut, för att därefter ligga som ensamt kuvert i min brevlåda denna fredag.

Det roliga är att jag har till den 5 maj på mig att erkänna eller förneka :D
I mina öron låter det mer som: välj själv hur dyrt du vill att det ska bli... för med eller utan advokatarvode så... -så körde du för fort i alla fall ;)

Tycker dock att dom har lyckats med utformningen ganska bra. Körkortskortet ihop med registreringsnumret ser precis ut som en sån där bild på "riktiga kriminella"... ni vet... såna som får hålla upp ett nummer i brösthöjd, medan de blir fotograferade. ;)

Jag har dock bestämt mig för att inte anlita den här fotografen så ofta -jag tycker femtonhundra är lite dyrt för en bild på Dessan som jag ändå hade kunnat ta mycket bättre själv ;)


Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Som sagt.... 10 danser....

2009-04-24 @ 23:55:01
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Annicka

Neta: Påminn mig inte...

2009-04-25 @ 00:07:30
Postat av: Anonym

Som Två Resor Till Östersund Med Bil

2009-04-25 @ 01:13:25
Postat av: Annicka

J och M: Östersund ligger vääääldigt långt bort från östgötabygden dock ;)

2009-04-25 @ 08:17:50
Postat av: Maria

Mihihihi...vidhåller att kortet var fint iaf :)

2009-04-25 @ 16:52:00
Postat av: Annicka

Maria; Jag tackar för din vänlighet ;p

2009-04-27 @ 10:30:45
Postat av: Maria

Hittade en blogg som kanske vore av intresse?

http://www.norran.se/bloggar/trafikpolisen/

2009-04-27 @ 17:11:36
Postat av: Anonym

Maria: Men det där var ju i Norrland... det är ju en väldig skillnad... ;p

2009-04-27 @ 21:44:27
Postat av: Maria

Vare sig det är i Norrland eller Indien kanske du har något att lära där ;)

2009-04-28 @ 13:30:43
Postat av: Annicka

Maria: Men "lärde mig"... det gjorde jag redan på trafikskolan ;)

En trafikskola som för övrigt låg i Jokkmokk... norrland alltså -inte Indien ;)

2009-04-28 @ 17:47:10
Postat av: Maria

Det låter ju inte så med tanke på ovanstående

2009-04-28 @ 22:02:08
Postat av: Annicka

Maria: Jajaja... tjata... ;p

2009-04-29 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0