Sista dagen på jobbet

    

Ja, idag var dagen kommen

Dagen som kändes ganska avlägsen när idén om att flytta till Östergötland poppade upp första gången!
Sedan dess har det krånglats med landstingsdirektörer, anställningsstopp och byråkratiskt trassel. Det har avtackats åt både höger och vänster, vilket varit oerhört trevligt!! Diverse abonnemang har sagts upp och skatteverket gjort sitt för att placera mig på rätt adress i framtiden. Sopor har hivats och fönster har putsas.

De sista tre veckorna har kort sagt varit hektiska! Men roliga på samma gång.
Idag har jag mer eller mindre bara haft en "säga-hejdå-dag" på jobbet. Och städa ur skåp och fack och mail och... ja, vad ni mer kan komma på att man måste göra innan man slutar en anställning. Städningen var inga som helst problem. Inte heller alla "sju miljoner" kramar jag utbytt idag. Men... när jag hade bytt om för sista gången och gick ut genom sjukhusdörrarna, så brast alla fördämningar och jag grät hejdlöst från Akademiska till Björklinge.
Inte så mycket för sjukhuset i sig, även om jag trivts otroligt bra där... men för alla människor som jag har lärt känna under alla mina 10 år på kliniken och som jag har kommit att tycka så mycket om!!!

Inser förstås att ett anfall av akut separationsångest måste komma in nångång och eftersom allt.. å då menar jag allt annat har gått som på räls, så hoppas jag att detta vara detta om detta... och att jag nu kan ta mitt flyttlass imorgon och bli sambo... Med Anders... äntligen!! :)
Tror det finns en farozon till... och det är när jag ska lämna tillbaka nycklarna till Magnus och Malin, för att sedan lämna gården för gott...

Men nu ska jag njuta av sisådär sju timmars nattsömn... Ögonlocken trillar förmodligen ihop av sig själva om bara ett par minuter ändå... eller nåja, sex timmar i alla fall då... -om jag och Anders ska hinna få nån frukost också innan flyttgänget knackar på dörren imorgonbitti för att hjälpa till att ombesörja att jag "blir östgötska någongång" ;)

Kram och Godnatt!!
Annicka

Kommentarer
Postat av: Neta

Sa ju det men det hade väl varit konstigare om det inte kommit :)

Ha det nu så gott därnere o hoppas ni får en underbart liv tillsammans, unnar dig det av hela mitt hjärta.

Vi finns här när ni kommer uppåt o vi ska snart komma ner och inspektera. Ska ev till Hjo v 31 o då passerar vi ju.

kramis

2009-05-16 @ 15:27:32
Postat av: Annicka

Neta: Ja, det hade nog varit konstigt om det inte gjort det!

Tack så mycket och välkomna ner! Kram

2009-05-19 @ 00:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0