1:a Advent

 

Jag behövde ju bara lite kontakter till ljusstakarna

Men bor man då ihop med en elektriker, så blir man ganska raskt varse att det inte är temporär skarvsladd över jul och nyår som gäller...
Nope -då klamras nya kablar och dras nya trådar (vars färger betyder olika saker)
för att... lyssna noga nu... styrningen ska bli korrekt!!

För detta lilla projekt ägnas sålunda en hel lördag och en halv söndag i de mest spektakulära arbetsställningar både högt och lågt. Men när köksinredningen började monteras ner undrade jag dock om jag ändå inte skulle ha fixat med skarvsladdarna i smyg... ;)
Å andra sidan har jag också fått lära mig att för elektriker så är el vackert... och när Anders vid vårt mys-första-advents-fika idag sa att: "vad kul det är att få dra lite el åt sig själv ibland"... så förstod jag att jag gjort helt rätt i att inte driva skarvsladdsfrågan... ;)

   

Resten av helgen har gått i adventspysslets tecken. Ljusstakarna räckte nästan, när vi lade ihop Anders och mina sammanlagda tillgångar i ämnet. Det saknades bara två -i köket!
Så fredagskvällen gick åt till att plöja sig igenom adventshyllorna i så gott som varenda elförsäljande affär i nordvästra Linköping. Det var inte helt enkelt att hitta något som dög... i mitt tycke... Till slut anlöt Anders (efter shopping i glöggbutiken) till detta oerhört viktiga val av ljusstakar... Gissa vad som händer då??
Jo, snabb titt i hyllan åsså peka på absolut den enda som jag inte haft som kandidat över huvud taget! Men den modellen blev det och det är jag mycket glad för -dessa var nämligen av den lite större sorten och gjorde sig väldigt bra i vårt inte så lilla kök! 

Sammanfattningsvis står det nu adventsljustakar i alla fönster förutom på kontoret -där mormors stjärna lyser upp med sitt vackra sken. Även ljusslingan på farstukvisten fick en liten bädd att vila på -efter ett litet nyknipsat bidrag från granskogen... ;)



Resultatet? Ja, det blev hemtrevligt och adventslikt... om man bortser från att Kung Bore har glömt att det ska vara snö som gnistar och 8 grader kallt så här års. Inte dimma, duggregn och plusgrader. Men... glöggen var lika god som den brukar i alla fall;)

Kram Annicka

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmm här har vi också nyinvesterat lite, fast en stjärna blev jag av med direkt, den kommer att lysa på ett annat ställe i Björklinge...där den råkade passa till tapeterna... men den nya uteslingan runt altanbyggnaden är fin och den gamla ska också flytta till annan plats i Björklinge...



Ser jättefint ut i det Oskarsson/Barklundska residenset lite snö på det där så....

2009-11-30 @ 19:08:18
Postat av: Annicka

Jag tycker absolut att rätt stjärna till rätt tapet ska få gälla ;)

Tack... ja, om jag får säga det själv -så blev jag väldigt nöjd.

2009-12-01 @ 15:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0