Grått

Men att det bara kan vara så grått??

Ja, nu  börjar det kännas som om vädret har ställt in sig på ett och samma läge:
Grått, regn och 6-10 grader varmt.

Och skulle solen av någon anledning få möjlighet att titta fram, så kan man ge sig tusan på att två saker inträffar: antingen jobbar man helg eller också hann man aldrig förstå att det var solstrålar som lyste upp tillvaron innan strålarna täcktes av (citat av patientanhörig från ett då snökristallvitt Boden) den grå militärfilt som lagt sig över stan.. (slut citat)

Fast det finns två fördelar:
Det går inte åt så mycket ved och man behöver inte frysa om nätterna!
Sen när människor påminner mig om att det är första advent på söndag häpnar varenda cell i min hjärna... 8 plusgrader, regn och adventsljusstakar gifter sig inte riktigt i mitt huvud... ;)

Men till helgen ska de upp hur som helst -för adventsljusstakar är ett av det mysigaste jag vet!
Och när jag klev ut genom entrédörrarna till sjukhuset igår, så fanns denna vackra skapelse uppställd precis bredvid... med glödlampor å allt! :)

Kram Annicka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0