Snö, tårta och vaccination

   

Den första snön har fallit och vi noterar 4 november i almanackan.

Det började med små duniga flingor till förmiddagsfikat. Inte mer än att marken hann smälta bort de små vita fjunen allteftersom de föll. Men så här höll naturen på till dess klockan hade slagit "efter lunch". Det var då de kort sagt lite större lapptäckena började trilla ner från den grå himmelen. Idag har nämligen varit en sån där dag som det aldrig blir riktigt dagsljus på.
När jag sen kom hem kunde jag notera att jag faktiskt bor 118 meter över havet.
För hemma på gården låg vinterns första centimeter nysnö så vackert på marken.
Postlådan hade ett litet fint flor som det nästan var synd att röra... men posten skulle ju in också, så vad fanns det för val?! Kärleksörten som inte har blommat ut riktigt ännu hade ändrat färg och grannarnas grill såg i mörkret ut som att den skulle vara fotograferad i svartvitt... ;)
Jag vet inte om jag är speciellt intresserad av att det börjar falla snö redan.
Men bättre i november än senare i mars eller april i alla fall.
Fast det är väl bara att konstatera: Dags att sätta på vinterhjulen på Dessan!

  


Korta notifikationer
från den gånga veckan.
Halloween har ju varit och för första gången har jag ätit en halloweentårta. Det var Norrfallets Elektriska som bjöd på den. Tycker jag var gulligt. Tack så mycket!
Och denna apelsinprinsesstårta fast med spindlar på var dessutom väldigt god.... och glad ;)
Och jag kan sätta en krona på att jag hade fått tårta även om jag hade varit i de norduppländska trakterna vid samma tillfälle. Min mamma har nämligen fyllt... exakt 20 år mer än jag... :)
Grattis igen Mamma!

  

Vaccinationen A(H1N1) är ju modeordet för dagen. Gud och alla människor pratar svininfluensa, vaccinationssprutor, feber och ont i sprutarmen...
Men det kan det ju vara värt om nu influensan hotar få ordentlig fäste nu när de första kallgraderna trycker undan förkylningsvirusarna som hittills legat som en liten barriär ivägen.
Alternativet är ju inte så kul. Det är i alla fall så Landstinget har berättat för sina medarbetare att det kommer att bli. Sen om det är så eller om det är Landstingets sätt att motivera åttatusen vårdarbetande att ställa sig i kilometerlånga köer för att bli stucken i armen -det låter jag vara osagt.
Men för att hålla sig till givet samtalstema då så... Jösses vad det gjorde ont i armen!!
Jag är glad att vaccinet gavs i vänster arm eftersom jag är högerhänt... men å andra sidan sover jag på vänster sida... Kan säga att de gånger jag hamnade på vänsterarmen så sov jag plötsligt inte längre. Och Anders fick på nåt sätt ett reaktivt kramningsförbud på vänster sida av samma skäl. Fast jag har i alla fall gjort min del nu och tagit mitt samhällsmedborgerliga ansvar.
Detta med medföljande karensdag, huvudvärk och arm-ont!

Kram och godnatt!
Annicka


Kommentarer
Postat av: Neta

Apelsinprinsess låter ju smaskens, har ätit både päronprinsess och blåbärsprinsess men inte apelsin.

Farit lite i luften idag, nåt vitt annars blev det inte ens dagsljus.

Alla fick känningar av vaccinet men inte jag, börjar fundera på om det tog över huvud taget ;)

2009-11-05 @ 17:01:09
Postat av: Annicka

Apelsinprinsessen var faktiskt god. Är annars inte så mycket för apelsin i bakverk om det inte är i muffins ;)

Klart det tog! Alla får ju inte känningar av det... fast nog är det ack så många ;)

2009-11-06 @ 10:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0